fredag 9 februari 2007

Skriver som jag pratar.

Jag pratar väldigt fort. Detta beror ofta på att jag vill säga väldigt många saker, och tycker inte jag har tid och tålamod att hinna med detta i ett lugnare tempo. Tyvär klarar min tunga inte riktigt av det tempot jag driver upp. Eller så har inte lyssnaren förmågan att ta in allt jag säger i ultra-tempo. Detta leder till att jag får upprepa mig och ofta tar det i slutänden längre tid att få allt sagt än vad det hade gjort om jag tagit det lite lugnare från början. Börjar märka att detta betteende smittar av sig lite när jag skriver. Eftersom jag tänker långt och snabbt så blir det lätt så att jag skriver massa (onödigt) långa meningar, som inte går att läsa så snabbt som det är tänkt och då kanske vissa poänger kommer bort och så. Behöver nog träna lite på det. Ska försöaka skriva kortare meningar.

Kanske ska köra nåt i stil med fobollens "två tillslagsövningar". Dvs sätta punkt ibland även att det kommer leda till att jag tappar bollen. Eller det skulle nog bli konstigt. Nu blev det väldigt svårt att göra om mina tankar till text känner jag. Så kan det vara. Bara att träna vidare här.

Inga kommentarer: