torsdag 22 februari 2007

NKOTB-förälskelse

Det har hänt igen. Jag har blivet kär i en rollfigur i en film/tv-serie. Känner mig som en 13-årig flicka skrikandes och gråtandes på en pojkbandskonsert. Jaja. Det är väl ingen idé att kämpa emot. Denna gång är det Sophie i för mig nyfunna Carnivale som väcker mina känslor. Spelad av Clea Duvall som även är med i Heroes. Hon är vacker och så men det är inte den främsta anledningen till förälskelsen tror jag. Är nog mera skådespeleri, regi och manus, som skapar en för mig älskvärd person. De flesta kvinnorna i filmvärlden är ju vackra och bara några enstaka får äran att föräras av mina känslor. Första gången jag blev kär var nog när jag såg Fucking Åmål. Kommer inte ihåg vilken av karaktärerna det var. Kan ha varit båda. För att inte låta creepy kan jag tillägga att jag var jämngammal med rollerna när jag såg filmen första gången.
Är ingen galen stalker. Blir bara kämslosamt bunden till vissa kvinnor i skådespel på skärmen. Man ska nog mest se det som ett bra betyg till skådespelarskan och produktionen i fråga. Och att drömma lite är ju aldrig fel.

Inga kommentarer: