söndag 11 februari 2007

Skräckfilm = big no no

Jag gillar film. Kollar mycket på film. Vet mycket om film. Gillar nästan alla typer av film. Men av någon anledning har jag tappat totalt intresse av "moderna skräckfilmer". Funderar på om det inte kan vara The Rings "fel". Har sätt väldigt få sräckisar efter att jag såg den. I alla fall väldigt få som jag tyckt varit nåt bra. Om någon. Blev väldigt rädd när jag såg the Ring vill jag minnas. Men jag mådde inte dåligt av det tror jag. Var en positiv upplevelse så vitt jag kan minnas. Kanske är det mitt undermedvetna som håller mig borta från horror efter att ha blivit hårt ansträngt när jag såg ringfilmen. Vet att jag sett några skräckfilmer efter, men knappats blivit varken skrämd eller road. Såg orginalversionen av Dark Water och tyckte den bara var seg. Såg Saw (ettan) oxå, men tyckte den var rätt kass. Nu för tiden kollar jag inte ens klart på trailers på apple.com när jag märker att det är en skräckfilm (det gör man oftast ganska omedelbart).

Inga kommentarer: